Schiltknecht TMS 3000
Měření rychlosti proudění vzduchu v tunelech
Výrobce: Schiltknecht, Švýcarsko
Typické aplikace: měření rychlosti proudění vzduchu v silničních tunelech.
Popis
Popis:
Systémy měření rychlosti prodění vzduchu TMS2000 byly speciálně navrženy pro provoz v náročných podmínkách vyskytujících se v silničních tunelech. Uvnitř tunelu jsou umístěny pouze robustní mechanické senzory vyrobené z nerez oceli a elektronika pro zpracování signálů je umístěna v oddělené provozní místnosti.
Měření s vysokým rozlišením umožňuje kontinuálně řídit ventilátory a tak efektivně optimalizovat spotřebu elektrické energie, která je pro jejich provozu potřeba. Zařízení firmy Schiltknech pro měření rychlosti proudění vzduchu jsou úspěšně používána jak v nejdelších tunelech na světě (např. Gotthard ve Švýcarsku nebo Plabutsch v Rakousku) tak i v mnoha kratších tunelech (např. University Tunnel v německém Düsseldorfu).
Princip měření je založen na vysoce přesném měření tlaku použitím speciálních Pitotových trubicových sensorů (DPS) využívajících tlakové diference mezi čelem a koncem senzoru natočeného proti a po směru proudění, jehož výsledkem je přesné měření proudění vzduchu reprezentativní pro celý průřez tunelu.
Charakteristika:
- Robustní senzory znerez oceli.
- Žádné pohyblivé části.
- Uvnitř tunelu, kde je provoz vozidel, se nevyskytují žádné elektronické komponenty.
- Měřící systém je téměř bezúdržbový (doporučený interval kontrol ... 5 let)
- Spolehlivé výsledky měření jsou garantovány i vpřípadě výskytu požáru (k dispozici i konfigurace odolná až do teplot 1200 °C).
- Vysoké rozlišení méně než 0.1 m/s vobou směrech.
- Informace o průtoku vzduchu celým průřezem tunelu poskytuje přesné měření průtoku vzduchu bez jakéhokoliv ovlivnění silničním provozem
- Volitelně je kdispozici kalibrace vlastní akreditovanou zkušebnou pro měření rychlosti proudění vzduchu (ISO 17025).
- Absolutní stabilita nuly díky pneumatickému systému automatické kalibrace nuly (automaticky se opakující "nulování" měřících cel tlakové diference).
- Je obsaženo i měření absolutního tlaku vzduchu (barometrického tlaku).
- Pitotovi trubicové senzory zasahují pouze přibližně 40 cm do průjezdného profilu.
- Velice snadná demontáž deltaP Pitotových trubic bez potřeby jakýchkoliv speciálních nástrojů během periodického čištění stěn tunelu.